Hİ-Fİ ev sistemi kurmak kolay mı sanıyorsunuz?


        Müzik ruhun gıdasıdır diye boşuna dememişler. Günün yüksek temposu içerisinde veya gün sonunda yüksek performanslı bir sistem ile birazda sizi eskilere götüren müzikleri dinlemek gibisi yoktur. Uzun süredir bu zevkten mahrum bırakmıştık kendimizi. Yeni bir eve taşınmak iştahımızı kabarttı ve yaklaşık iki aylık bir araştırma ile ne istediğimize karar verdik.
İkisi ile gelen kumandalar birbirlerini kumanda edebiliyor.
         Ben performans/fiyat oranına bakarak karar verenlerdenim. Bu nedenle giriş seviyesi bana makul geldi. Burada doğru mu? nun cevabımı bulacaksınız. Kuracağım sistem CD player, pikap, amfi ve tek çift kolondan oluşacak. Çok fazla markaya bakmakla birlikte Pioneer stereo amfi A209R modeli ile işe başladım. Bu cihazın arka panelinde cd-phono-line-tape girişleri mevcut. Birde A ve B olarak çıkış verilen ve pasif bi-amping yapmayı sağlayan çıkışı da avantajlı. Aldığım kolonda bulunan cross over plakalarını kaldırarak bunu yaptım. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi BURADA. Phono için birde topraklama vidası da bulunuyor. Ön panelde kulaklık çıkışı mevcut.            Ayrıntılı bilgi BU LİNKTE. Market ürünü olan bu amfiyi metrodan 438 TL'ye aldım. Fiyatı 620 TL'ye kadar çıkabilir. Giriş seviyesindeki bu amfiye kolonlara gidecek kablolar için gümüşten yapılmış iyi bir kablo bağladım (Van Den Hull). Kolon mesafesi 2,5 m'yi geçmeyecek şekilde ayarlandı. Bu kablonun kolon tarafındaki uçlarına  soket uçlar  bağladım, ancak stereo amfide bunu yapmak  mümkün olmadı.  Çünkü amfinin kolon çıkışları kablo ucu için müsait değildi.
Sistem böyle kısacası
     
        CD çalar olarak yine Pioneer'ın yeni bir modeli olan PD10-K 'yı seçtim. Kumandası ve bağlantı kablosu ile gelen bu ürün paneli oldukça sade. SACD çalmaya müsait olduğu gibi ön panelde USB bellek için girişte bulunuyor. Arka panelde stereo  ve dijital çıkış var. 780 TL 'ye çıktı. Ses kalitesinde oldukça memnun kaldığım bir ürün oldu.  Kurduğum bu sisteme alacağım pikap hediye olarak geldi.
Tchibo'nun hoşta görünen pikap'ı.
        Tchibo'nun getirttiği yarı otomatik olan, bana göre bu giriş seviyesi için çokta düşük seviyeli olmayan fiyat performans oranı gayet iyi bir ürün taktım (400 TL). CD kalitesinde bir ses almak tabi ki mümkün değil ancak keyifle ve problemsiz bir şekilde analog müziğinizi dinleyebiliyorsunuz. Bazı plaklarda baskı kalitesinden kaynaklanan problemler olduğunu fark etmemek mümkün değil tabi ki. Pikap seçiminde aslında Pro-ject Carbon Debut daha iyi olur derim. Zaman içerisinde diğer ürünler değişse bile bu sabit kalabilir. Bu ürününde farklı segmentleri var. Bütçenize göre ayarlayabilirsiniz. 

Audiophile olan birisine ait olmalı.
Kolon seçimini Wharfedale Diamond 10 ile yaptım. BU kolon çiftinin fiyatı 900 euro. Bu daha önce test edip aldığım ve ses kalitesi güzel bir kolon.  Sistem arayışa basladığım da çok fazla fiyat ve marka varlığından dolayı endişe etmemek mümkün değildi. Amaç müzik dinlemekse bu sistem dahi oldukça yüksek kalitede müzik dinlememizi sağlıyor. Uzun bir süre sistemi değiştirmeyeceğimi düşünüyorum. Konuştuğum kişilerin bir üst sisteme geçmeleri genel olarak dinledikleri müzik memnuniyetsizliğinden değil üst sistemi meraklarından kaynaklandığı izlenimini aldım. Sonuçta bu işte bir parça hobi, hem de pahalı bir hobi. Audiophile (seste mukemmelliğin peşinde koşan, en gerçek, en saf sesi üretecek bir sistem kurmak için onbinlerce dolar harcayan, bu işe gönül vermiş insanlar denir) değilseniz paranızı harcarken dikkatli olun derim. Bu -phile kısmının tıpta bazı kelimelerin sonuna eklenerek hastalık ismi üretildiğini de eklemem gerekiyor aslında. Ama müzik sevgisi için böyle bir hastalığı söylemek mümkün değil tabi ki. Bol müzikli günler sizin olsun...

Yorumlar

Yorum Gönder