Türk’ün Cruise ile imtihanı





Aegean Paradise Rodos Limanın da
Üç tarafı denizlerle çevrili güzel ülkemde, şöyle ağız tadıyla seyahat edeceğimiz bir geminin neden olmadığını hep merak etmiştim. Akdeniz  iç deniz olmasına rağmen, limanlarının ve adalarını güzelliği tartışılmaz. Yabancı gemilerle yapılan turların çoğunluğunun yurt dışı çıkışlı olması ve fiyatlarının yüksekliği hep bu gezileri tercih etmemem de en büyük etken olmuştur. 2012 Nisan ayında yine turlara bakarken çoktandır planını yaptığım Ege Yunan Adaları turunu gördüm. Daha önce yok muydu? Elbette vardı. Ancak gemiler çok güven vermiyordu. Az çok deniz tecrübem olduğundan denizin ne kadar acımasız olduğunu yakından bilenlerdenim. Turlar arasında en dikkat çekicisi ETS firmasının Aegean Paradise gemisi ile olanıydı. Aslına bakarsanız bu tur, sektördeki kırılma noktası oluşturuyor. ETS bunu başarırsa gerisi gelir ve kendi gemisini de alır diye düşündüm içimden.  Hemen 8 katlı gemide planlar üzerinde araştırma yaparak oda tercihimi belirledim ve balkonlu 4 kişilik aile odası için telefon ile rezervasyon servisini aradım. Her şeyiyle yeni olan bu turda bilgi birikiminin henüz yeni oluştuğu belliydi. Yaklaşık 30 dk ve 2-3 telefon görüşmesi sonrasında ve daha sonra 2-3 defa daha aranarak eksikler ve yazışmalar tamamlanmış ve odamızı almıştık.  Tur rotası İzmir- Rodos- Santorini-Mikonos-İzmir olarak tercih etmiştik. Ancak gezi tarihi olan 24 haziran 2012 kadar bu işi nasıl olacak diye endişe etmedim desem yalan olur. 
Rodos Limanı
 İzmir kalkışlı olduğundan  şehir dışından gelenler için hatırlatmam gerekir ki liman karşısında katlı otopark mevcut ve en ucuz çözüm bu. Günlüğü 10 tl. Dönüşte 40 tl ödeme yaptık. Saat 15:00  gemi kabul saati olarak bildirilmişti. Limana İzmir sıcağında vardığımızda, tenteler ve tentelerde ki su spreyleri ile fazla bekletilmeden, büyük bir uzmanlıkla, liman polisi ve personelini de katkıları ile gemiye alındık. Valizlerimiz oda numaralarına göre kabul edilerek sonrasında odamıza gönderilmek üzere ayrı bir birime alındı. Saat 16:00 gibi odalarımıza çıktığımızda her şeyin ayrıntısı ile organize olduğunu, kat görevlilerinin ve teknik personelin iyi eğitimli olduğunu anladık. Birinci  ve ikinci kaptanı Yunan uyruklu olan gemide, garsonlar uzak doğulu, teknik personelde genel olarak Ukraynalıydı. Aslına bakarsanız çok büyük bir bilgi birikimi gerektiren deniz ve turizm sektörü bir araya gelmiş ve iyi işliyordu.
Mikonos
Mikonos
Saat 18:00 gibi tur sorumlu rehberi tarafından kara turları ve geminin ana hatları ile bilgisi verildi.  Rodos, Mikonos ve Santorini turları arasından biz sadece lokasyon ve ada da ulaşım problemi olması nedeniyle Santorini turunu aldık. Diğer iki ada da ulaşım rahat ve Yunanlı komşularımız çok yardımcı. Tur firmasının sunduğu fiyatlardan daha ucuz ve rahat gezebilirsiniz. Yani 7 kişi Rodos Adasını şöförlü bir araç ile 150 euroya rahat bir şekilde gezdik. Mikonos adası gezilmesi daha kolay olan bir ada. 1,6 euroya (7 yaşa kadar ücretsiz) paradise plajına gidebilirsiniz. Ancak tur gemisi Mikonos ta limana yanaşırsa bu durumda ada merkezine operatörden gidiş geliş bilet almanız mesafeyi yürümemeniz açısından iyi olur. Fiyatı 8 euro. Yani birazda mecbur kalıyorsunuz. Açıkta demirlerse tenderlar merkeze ulaştırıyor ve ulaşım problemi kalmıyor. Yeri gelmişken bu gemi turlarında negatif bir durum olarak belirtilen gemiden inme ve gemiye binme prosedürleri insanı canından bezdiren bir hal almıyor. Bir tek Santorini adasında dönüşte Salı günü olmasından dolayı büyük gemilerini sayılarının fazlalığı nedeniyle bir miktar sıkışıklık oldu. Bu kadarda olur diyorum.  Santorini beni en çok etkileyen adalardan birisi oldu. Volkanik özelliklerini yıllardır belgesellerde gördüğüm bu adanın şu andaki durumu çok etkileyici ve şaşırtıcı.   Görülmeli derim. Fotoğraf merakınız varsa sizi etkileyecektir. Adalar ile ilgili tur bilgisi vermek istemiyorum. İsteyen açar okur.

Santorini

Şimdi gemiye dönüp mutfakla ilgili bazı şeyler yazmak istiyorum. Sabah kahvaltısına diyecek hiç bir şeyim yok. Ancak öğlen ve akşam yemeklerin tarafımdan ve diğer konuştuğum yolcular tarafından beğenildiğini söyleyemeyeceğim. Aslında gemide yemek her zaman çok önemlidir. Küçük bir tekne bile olsa ayrı bir önemi ve menüsü vardır. Yemek işini ben salata- soğuk meze, tatlı-meyve  ve ana yemek olarak ayırmak istiyorum. Aksi taktirde haksızlık olacak. Bu gruplandırmada ana   yemekler dışındaki gruplarda hiçbir problem yok. Hepsi taze ve günlüktüi. Ancak ana yemeklerin lezzeti  gemide şöyle orta yaşlı bir hanımı çevirip “yenge bizim aşçı hasta, bu akşam sıcakları sen yapta yiyek” deseniz kesinlikle daha iyi olurdu. Pilav bu blogda yazdığım Kamboçya ve Vietnam gezimizde yediğimiz pilavlara benziyordu.  Köfte ve hele dalyan köfte öylemi olur. Ya tavuk öylemi yapılır. Şimdi işletmeci olarak  düşünsen iyi yemek müşteriyi masada tutar, içkisini içer, kahvesini içer falan. ETS’nin bu konuda hassasiyet göstereceğine eminim. Her ne kadar aşçı Türk bile olsa ara kadro yüksek ihtimal uzak doğulu ve baharatlar, yemeklerin pişirilişi bir şekilde lezzeti etkiliyor olmalı. Yemekler esnasında içtiğiniz açık su dışında tüm içecekler ücretli. Fiyatlar makul kabul edilebilir. Akşam 17:00 gibi çay ve kek börek servisi ücretsiz. Gece 24:00-01:00 arasında çorba servisi yapılıyor. Ben işkembeye denk geldim. Çok iyi değildi. Bu arada mutfakta hijyen mükemmel. Garsonlar Endonezyalı ve çok güler yüzlüler. Türk amirleri mükemmel.   ETS   bu operasyonu iyi bir kadro ile kotarmış. Hepsinin  ehil personel olduğu her hallerinden belliydi.
Santorini 
Mikonos Klise
Santorini
Bu tip gemilerde diğer önemli bir konuda,   gemi uzun milleri alırken sizinde sıkılmadan zaman geçirmenizin sağlanması.  Akşam üzeri 17-18 gibi canlı müzik veya dans eşliğinde 70’li 80’li yılların disko parçalarını dinleyebilirsiniz. Küçük tuzlu su dolu havuzda çocuklarınızı yüzdürebilirsiniz.  Temiz havlu hizmeti  var.
Akşamları Bingo, revü, disko sizi eğlendirebilir. Bingoda az daha 1.çinko yapıyordum. Heyecanı yeter!
Aslında belki de en başta yazmam gereken oda temizliğini sona aldım. Her gün oda temizliği yapıldı. Havlular değiştirildi, ihtiyacımız olduğunda hep kapının önündeydiler. Oda ile ilgili bir problem yaşayacağınız hiç sanmıyorum.

Başlığı özellikle “Türk’ün Cruise ile imtihanı” koydum. Bizim bu tur biraz Türk usulü oldu. Mesela cruise sektörü bu gezi ile haşema ile tanıştı,  kaptanın yüzünü görmeden gemiyi terk eden tek yolcu grubu bizdik her halde, kısa pantolonlarla yemek salonlarında boy gösterdik, gala yemeğinde operatör firmanın takım elbise isteğine tepki verdik, ama söz veriyorum öğreneceğiz. Bir daha ki sefere daha çok pantolon ve gömlek götüreceğim. Takın elbise için söz veremiyorum. Onun için gemiyi büyütmeleri gerekiyor.
                ETS Tur’u bu cesur girişimi için tebrik etmek gerekiyor. Yeni firmalar ve rekabet bu sektörü daha iyi hale getirecektir. Bir daha gider miyim? Evet giderim.

Fotoğraflar: Mehmet ÖZER  (izinsiz kullanılamaz)


                     

Yorumlar

  1. çok merak ettim güzel bir gezi olmuş

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş. Ben de ETS'nin gemi turuna 2014 Haziran ayında katılmış biri olarak, bebekle gemi seyahati konusunda izlenimleri yazdım. Dilerseniz aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;

    http://www.normalisgood.net/ets-aegean-paradise-cruise-ile-yunan-adalari-turu-hem-de-bebekli/

    .

    YanıtlaSil
  3. güzel bir yazı, ellerinize sağlık..

    aynı turdan ben de yeni döndüm ve görüşlerimi bloğumda paylaştım..

    http://benimseyahatlerim.blogspot.com.tr/2014/07/ets-tur-gemisi-aegean-paradise-ile.html

    YanıtlaSil
  4. Bugün döndüğümüz ve bizim de katıldığımız tur sonunda Çeşme limandan havalimanına gidişlerin zor olduğunu gördük ve VIPEXPRESS olarak ETS Tur gemisine özel İzmir havalimanından Çeşme limana otomobil ile transfer hizmetimiz 150 TL dir. Fiyat otomobil fiyatıdır kişi başı değildir. Önceden rezervasyon gerekmektedir. Rezervasyon için 0530 455 81 49 veya info@izmirtour.com

    YanıtlaSil
  5. Balayı için satın aldığımız ets tur 6 eylül tarihli tur. tura iki hafta kala iptal edildi. ve iptal olduğunu tur firmasını aramamız üzere söylediler. tur satın alacaklara tavsiyem bu işi gerçekte ustalıkla yapan firmalardan talep etmeleri. mağdur olmak istemiyorsanız ets den uzak durun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder